Over Adviespunt Zorgbelang
Praktische ondersteuning in zorg en welzijn …
In Nederland hebben we de gezondheidszorg best goed voor elkaar. Toch is het soms moeilijk om de juiste zorgaanbieder te vinden of om klachten te uiten. En soms is het makkelijk verdwalen in de wereld van persoonsgebonden budgetten, eigen bijdragen, zorgplannen en medische dossiers. Gelukkig kunt rekenen op ondersteuning van Adviespunt Zorgbelang.
… of u nou zorg geeft of nodig heeft
Bij Adviespunt Zorgbelang kunt u terecht met al uw vragen over langdurige zorg. Als u zelf zorg nodig heeft, maar ook als u zorg verleent aan anderen. Bijvoorbeeld als u mantelzorger bent of (wettelijk) vertegenwoordiger. Onze ervaren cliëntondersteuners en vertrouwenspersonen staan voor u klaar.
… gratis, onafhankelijk en strikt vertrouwelijk
De ondersteuning van Adviespunt Zorgbelang kost u niets. U heeft volgens de wet namelijk recht op cliëntondersteuning als u een indicatie voor de Wet langdurige zorg (Wlz) heeft. We zijn niet afhankelijk van overheden, zorgverzekeraars of instellingen. Daardoor kunnen we oprecht zeggen: ons enige belang is uw belang. Dat betekent ook dat we uw privacy serieus nemen. Wat u bespreekt met de mensen van Adviespunt Zorgbelang is en blijft vertrouwelijk. De uitvoering van de onafhankelijke cliëntondersteuning in het kader van de Wlz is ISO gecertificeerd.
Neem contact met ons op
U kunt bij ons terecht als u hulp nodig heeft, advies wilt hebben of vragen heeft over zorg en welzijn. Dus ook als u bijvoorbeeld:
- hulp wilt bij het vinden van een zorgaanbieder;
- het niet eens bent met een indicatie;
- problemen heeft met uw zorgaanbieder;
- hulp nodig heeft bij het schrijven van een zorgplan;
- of informatie wilt over uw rechten en plichten.
Wij helpen u verder. Kosteloos.
Heeft u behoefte aan ondersteuning?
Onze cliëntondersteuners helpen u graag bij al uw vragen over het regelen en de uitvoering van uw zorg: in een instelling of thuis, met of zonder een persoonsgebonden budget (pgb).
Bel 0900 243 81 81
ma t/m vr van 09:00 – 17:00 lokaal gesprekstarief
‘Het management zei telkens dat ik ongelijk had’
Het Rotterdamse verpleeghuis waar mevrouw Castenie (93) woonde, werd gesloopt. Dus verhuisde ze naar een andere woning van dezelfde instelling. Daar was geen cliëntenraad en geen inspraak. Wel was er onduidelijkheid over rekeningen. Het lukte haar zoon Hans niet om dat te veranderen. Tot hij hulp kreeg van de onafhankelijk cliëntondersteuner van Adviespunt Zorgbelang.